En helt vanlig onsdag

Fast så där jättevanlig är den väl inte, jag menar;
hur många gånger om året är det våffeldagen? Tihi.

Har varit i skolan mest hela dagen,
från klockan åtta till fyra för att vara ganska exakt.
Sen åkte jag hem till pappsen och lämnade Barbiedockor;
dom ska vara med i tårtan.
Tårtutställning på lördag, nämligen, i Vallentuna om jag minns rätt.

Ikväll efter våfflorna tror jag att jag ska trotsa det kalla vädret
och cykla till Vallatorp.
Sarah behövde en väska, och jag behöver motionen.
Nu ska pluggas spanska och ätas våfflor; adiós!

Idag var det förresten hockeymatchen mellan Tibble och Åva.
Tibble vann med 6-4. Snyggt jobbat!
Dessutom var det basket; Tibble-Arlanda.
Ingen aning om resultatet där, men är säker på att grabbsen skötte det finfint!
Dom ledde ju trots allt när vi gick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0